Postavení zaměstnance při úmrtí zaměstnavatele
V článku se věnujeme problematice úmrtí zaměstnavatele a dopadům, které má tato situace na pracovněprávní vztah.
31. březen 2024Zobrazit
Z aktuální judikatury
Dva komentáře rozsudků Nejvyššího soudu najdete v březnovém vydání časopisu Mzdová účetní.
31. březen 2024Zobrazit
Z aktuální judikatury
V časopise Praktická personalistika uveřejňujeme komentář k judikátu Nejvyššího soudu ČR.
31. březen 2024Zobrazit
31. prosinec 2023
V prosincovém čísle časopisu Mzdová účetní vyšlo pokračování našeho článku o změnách v doručování důležitých písemností.
V první části (uveřejněné v listopadu 2023) jsme se zabývali praktickými dopady elektronizace pracovního práva a zaměřili se na problematiku dvoustranných písemností. V druhé části se věnujeme doručování důležitých jednostranných písemností.
V článku nejprve uvádíme okruhy dokumentů, kterých se týkají zpřísněné podmínky doručování. Nadále totiž zůstávají dokumenty, kterých se přísnější pravidla netýkají, a některé dokumenty může zaměstnavatel nově doručovat v režimu podle občanského zákoníku.
Zaměstnavatel si může vybrat z několika způsobů doručení.
Osobní doručení na pracovišti – nově přibylo výslovné určení, že se jedná o pracoviště zaměstnavatele. Zároveň je možné i nadále osobní doručení kdekoliv, kde bude zaměstnanec zastižen.
Doručení poštou – zde se předepsané podmínky nemění a je třeba je nadále dodržovat.
Elektronické doručování – týkají se ho nejvýraznější změny.
Autor se dále v článku zabývá zejména elektronickým doručováním, právě proto, že tuto oblast novela zákoníku práce zasáhla nejvíce. Zaměstnavatelům se rozšířily možnosti doručování důležitých písemností, ale při volbě elektronické cesty je důležité dodržet všechny předepsané náležitosti.
Podívejte se, jaké podmínky platí pro elektronický způsob doručování do datové schránky a jaké pro jiné elektronické doručování (tedy jinam než do datové schránky, například e-mailem).
Je důležité, aby zaměstnavatel i zaměstnanec dodrželi veškeré povinnosti, aby bylo možné písemnost doručit nebo považovat za doručenou.
Informace:
Název: Digitalizace HR agendy a nová pravidla doručování
Časopis: Mzdová účetní
Číslo: 12/2023
Strany: 22-27
Odkaz ke stažení: zde
Mgr. Michal Vrajík, advokát
Spálená 97/29
110 00 Praha 1
Česká republika
michal.vrajik@akvrajik.cz
+420 605 068 258
IČO: 024 84 005
ev. č. ČAK 15480
Copyright 2024 Mgr. Michal Vrajík - všechna práva vyhrazenaVyrobil: HEADBOX
Chcete se na něco zeptat, nebo si potřebujete jen sjednat schůzku? Napište mi pomocí tohoto kontaktního formuláře a já se Vám ozvu nejpozději do 48 hodin.