Z aktuální judikatury
V časopise Mzdová účetní komentujeme judikát důležitý pro pracovněprávní vztahy, ve kterém se řeší otázka počátku běhu subjektivní promlčecí lhůty.
30. červen 2024Zobrazit
Odpovídáme na dotazy čtenářů. Výpočet měsíčního čistého výdělku pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti
Čtenářce časopisu Mzdová účetní radíme se správným postupem výpočtu měsíčního čistého výdělku.
30. červen 2024Zobrazit
Z aktuální judikatury
Přinášíme komentář k judikátu Nejvyššího soudu, ve kterém se soud vyjádřil k otázce určení existence pracovněprávního vztahu žalobou.
30. červen 2024Zobrazit
31. říjen 2020
V minulém čísle Praktické personalistiky jsme vás stručně informovali o novinkách, které přináší novela zákoníku práce. Nyní se JUDr. Radim Marada zaměřil podrobněji na novou právní úpravu doručování důležitých pracovněprávních písemností (kterých konkrétně se změna týká, zjistíte v článku).
Dosavadní úprava kladla na zaměstnavatele až nepřiměřeně vysoké a komplikované požadavky, což dokládá i řada soudních sporů, ve kterých se řešila nesprávnost doručení. Této problematice jsme se věnovali už dříve v článku Doručování písemností zaměstnavatelem a již tehdy autor volal po nutných úpravách. Dočkali jsme se tedy konečně změn k lepšímu?
U důležitých pracovněprávních písemností je kladen důraz na to, aby se s nimi zaměstnanec mohl seznámit, nebo k tomu dostal vhodnou příležitost. V článku se nejprve seznámíme se změnami základních pravidel doručování. I nadále zůstává preferovanou formou doručení osobní doručení na pracovišti. Nadále platí, že si musí zaměstnavatel položit otázku, zda je doručení na pracovišti možné, a nelze naplánovat doručení účelově například na den, kdy zaměstnanec čerpá dovolenou. Velká změna nastává v případě, že osobní doručení není možné. Nově si zaměstnavatel může libovolně zvolit jeden z následujících způsobů:
Princip osobního doručování a doručování prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací se nemění. Dále se proto autor věnuje zejména změnám v doručování poštou a detailně novému způsobu doručování prostřednictvím datové schránky.
Závěr článku seznámí zaměstnance, k jakým změnám dochází v doručování písemností zaměstnancem.
Informace:
Mgr. Michal Vrajík, advokát
Spálená 97/29
110 00 Praha 1
Česká republika
michal.vrajik@akvrajik.cz
+420 605 068 258
IČO: 024 84 005
ev. č. ČAK 15480
Copyright 2024 Mgr. Michal Vrajík - všechna práva vyhrazenaVyrobil: HEADBOX
Chcete se na něco zeptat, nebo si potřebujete jen sjednat schůzku? Napište mi pomocí tohoto kontaktního formuláře a já se Vám ozvu nejpozději do 48 hodin.